Kundvagnen är tom
 
 
 

Cookies

 
 
 

Villkor DKTECH AB

DKTECH AB

Försäljnings-, leverans- och avtalsvillkor 

Nedanstående villkor gäller alla leveranser av produkter. Villkoren gäller i de fall där inga andra skriftliga avtal ingåtts mellan dig som köpare och oss. 

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för eventuella tekniska såväl som typografiska felaktigheter.

Allmänt 
Många produkter i webshopen är lagervaror och finns för omgående leverans från vårt lager. Normal leveranstid är 1-2 dagar. Ordrar som tas emot före klockan 11:00 skickas normalt samma dag. 


Betalning och Priser 
Betalning sker i första hand via faktura. Om din beställning inte godkänns för leverans mot faktura kan vi erbjuda förskottsbetalning. 
Samtliga priser i webshopen är exklusive moms. Följande gäller för de olika betalsätten: 

- Faktura 
Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditupplysning direkt. För att kunna handla mot faktura får du inte ha några betalningsanmärkningar eller obetalda skatteskulder. Likaså måste leveransadressen stämma överens med den i Sverige folkbokförda adressen. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 SEK samt dröjsmålränta med 5% per månad. Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning mot faktura. Fakturan levereras via vanlig postgång när vi skickat din order, den medföljer ej leveransen. Betalningsvillkor är 30 dagar netto.  

- Förskottsbetalning 
Om din beställning inte godkänns för leverans mot faktura kan vi erbjuda förskottsbetalning. När du lagt din beställning skickar vi en faktura via vanlig påstgång. När vi mottagit betalningen för fakturan skickar vi din order. Ingen kostnad tillkommer med detta betalningssätt men det tar längre tid innan du får dina varor. 


Fraktkostnad 
Postnord Logistics står för transport och utkörning inom Sverige. Fraktkostnaden är enligt Postnord Logistics gällande prislista. 


Övrigt 
Beställningar sker huvudsaklibgen via webshoppen, beställningar tas också emot via e-post eller telefon. Vi registrerar kundens beställning i webshopen om beställningen lagts via telefon eller mail. När beställningen är mottagen skickar vi en orderbekräftelse där vi bekräftar lagerstatus och meddelar leveranstid till den angivna emailadressen. Det är beställarens ansvar att se till att den adress som uppgivits är korrekt. Ordern kan normalt inte ändras eller avbeställas efter beställningstillfället. Dock gäller alltid villkoren under "Öppet köp/Ångerrätt". Köparen bekräftar att denne är över 18 år. 

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp t.ex. vid misstanke av missbruk eller om beställning sker i annans namn. Köparens IP-nummer loggas alltid och vid bedrägeriförsök kommer vi att hjälpa polisiära myndigheter att spåra upp beställaren. 


Öppet köp/Ångerrätt 
Företagskunder har ingen ångerrätt. Privatperson har rätt att ångra hela köpet upp till 14 dagar efter mottagandet av varan. Vid utnyttjande av ångerrätten måste köparen kontakta oss för att få skriftliga instruktioner om returförfarandet. Ångerrätten gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att köparen måste hålla den mottagna varan i ett väsentligt oförändrat skick. Detta innebär också att produkterna ska befinna sig i oöppnad originalförpackning samt emballeras väl vid retur. Köparen står för kostnad av returtransport.Observera att köparen först måste kontakta oss för erhållande av returinstruktioner. Produkter som returneras utanför våra returinstruktioner kan vi tyvärr inte ta emot eller ansvara för. 


Ej uthämtade paket 
Om ett paket går i retur till oss för att du inte tagit emot det eller hämtat ut det på ditt postställe (det ligger kvar i 2 veckor) kommer du att debiteras den faktiska fraktkostnaden och kostnad för att skicka paketet igen samt en expeditionskostnad på 150 kr för vår hantering. 


Reklamation/Felleverans 
Vi garanterar att varje försändelse kontrolleras innan den skickas till dig. Skulle ändå en produkt vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar vi oss efter eget val att antingen kostnadsfritt åtgärda felet, ersätta produkten eller återbetala densamma. Det är dock viktigt att du gör en korrekt felanmälan genom att använda formuläret som finns på kontaktsidan i webshopen. Obs! Vid transportskador läs nedan! 

Köparen kan inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnat meddelande om felet inom skälig tid, normalt 48 timmar efter mottagandet. Skador skall i första hand meddelas till Postnord Logistics och i andra med hjälp av vårt supportformulär. Det åligger köparen att ange och påvisa hur felet eller bristen yttrar sig. 

Tänk på att alltid kontakta oss först innan du returnerar några varor. Produkter som returneras utanför våra returinstruktioner kan vi tyvärr inte ta emot eller ansvara för. 
                 
Transportskador 
Vid transportskadade varor skall anmärkning mot Postnord Logistics framställas utan oskäligt uppehåll efter det att köparen upptäckt eller borde upptäckt fel eller brist. Vid synlig minskning eller skada på gods skall anmärkning framställas till chauffören/budet omedelbart vid godsets mottagande och annars inom 48 timmar efter mottagandet. 

Förlust av data samt ansvar     
Vi ansvarar inte för förlust av lagrad information eller programvara. Köparen bör alltid ta kopia på alla data innan installation av ny hårdvara, programvara eller annat tillbehör sker. Vi accepterar inget ytterligare ansvar för förseningar och fel än ovan nämnt och svarar heller aldrig för annan direkt eller indirekt skada av något slag. Leverans av varor från oss anses ha utförts när kunden fått varan levererad. Risken för produkten övergår till dig som kund vid leveranstidpunkten. 

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om sådant inträffar kommer vi att erbjuda en alternativ vara. 

Produktinformation 
Om det finns produktbeskrivningar och bruksanvisningar till produkten så följer dessa med leveransen. Om du vill ha mer information eller rådgivning från oss så är denna endast av vägledande typ. Vi ansvarar för att varorna uppfyller kraven på CE-märkning. 

Din bekräftelse att du accepterar dessa villkor 
Genom att köpa från oss accepterar du dessa avtalsvillkor och de aktuella villkor som gäller vid tiden för din beställning samt samtycker till vår e-post och integritetspolicy.

 
 
 
 

DKTECH AB  -   Rösåsvägen 25   -   894 95 Moliden   -   info@dktech.se  -   0660-28 11 70